First day in London

Nu tänkte jag visa er en hejdundrans massa bilder från vår första dag i London.
Vi lämnade Älvdalen ungefär tio på kvällen och kom till Skavsta flygplats ungefär klockan fem på morgonen. Då fick vi vänta och vänta i vad som kändes som en evighet. Jag sov knappt någonting under bilresan så när vi satte oss på planet hann jag somna innan vi ens hann lyfta. Minns att jag vaknade till och blev irriterad just då för att det lät och skakade så mycket, haha.
När vi kom fram så fick vi åka buss i nästan en timme för att komma till London. Somnade även där en sväng. Vi hade förresten hyrt en lägenhet i närheten av Shoreditch där vi skulle bo, så vi åkte dit och lämnade väskorna och fräschade till oss innan vi begav oss ut igen.
Vi gick så himla länge kändes det som, men det gjorde inget när man hade så fina hus och omgivningar att titta på.
Tillslut kom vi iallafall fram till vårt mål, Maltby Street Market. 
Det var väldigt trångt, ganska litet, men väldigt mycket mat. Det såg och luktade så gott överallt.
Vi provsmakade ett chokladvin, väldigt gott men väldigt sött. Det var ett dessertvin alltså.
Vi hade inte ätit någonting på fleeeera timmar så vi började med att dela på en sådan här. Den tog slut på två sekunder.
Sedan delade vi på en ciabatta med kött och grönsaker i och en med halloumi, också mycket gott.
När vi hade gått igenom hela marknaden så gick vi och tog en fika på Caffé Nero, som förövrigt hade den godaste chailatten jag druckit. Och baristan var skitsnygg!
Efter det började vi dra oss hemåt igen. Vi gick något varv i Shoreditch och tittade på all fin gatukonst. 
Vi råkade gå förbi en te-butik som hade världens finaste tekannor. Jag ville köpa allihopa. Hade det inte varit så himla dyrt i den butiken hade jag inte tvekat att köpa något. Blev helt kär.
 
När vi kom till lägenheten igen så hade vi köpt med oss mat från LEON som vi åt innan vi gick och la oss. Jag hade sovit ungefär tre timmar sammanlagt på ett och ett halvt dygn så var helt slut. Men det var det, första dagen i London. En av de bättre faktiskt för jag verkligen älskade matmarknaden. Dag nummer två får ni se en annan dag.