The beauty department

Nu tänkte jag visa er lite produkter från H&Ms nya sminkkollektion!
 
Först och främst måste jag bara säga WOW, vilken uppgradering de har gjort på förpackningarna, de är skitsnygga! Inte alls sådär plastiga och "billiga" som tidigare. Och även produkterna i sig är riktigt bra utav det jag hunnit testat. 
Vi börjar med den snygga påsen jag fick när jag köpte sminket. Dock har jag råkat knöla till den lite. Men hur mycket lyxigare känns det inte med papperspåse istället för plast? Tumme upp!
Från vänster är en av deras nya krämskuggor som jag blev kär i direkt. Bra pigment, lätt att sudda ut, torkar lagom fort och lägger sig inte i veck. Love it! Sen har vi nagellacket i mitten som också var över mina förväntningar. Väldigt bra täckning på två lager. Dock kan jag inte riktigt uttala mig om torktiden eftersom jag alltid använder Seche Vites snabbtorkande topplack när jag målar naglarna. Sen var väl hållbarheten sådär. Jag brukar inte lyckas hålla nagellack fint i så många dagar tyvärr. Till höger är en typ av snabbrengöring till penslar och borstar om man inte orkar eller har tid att tvätta borstarna för tillfället. Den var sådär. Jag har ingenting att jämföra med egentligen men jag tyckte inte att den tog bort så mycket produkt ur penseln faktiskt. Men bra att ha om man snabbt vill få bort ögonskugga ur penseln för att byta färg till exempel. 
Krämskuggan heter Champers och är en beige/guldig färg med lite glitter i. Kom på att jag kanske borde ha swatchat eller visat i burken, men men. Nagellacket heter Masala Chai och är ett ljust beige/naturvitt lack. 
Sen köpte jag en läppenna som heter Prairie Sunset som blir en ganska naturlig rosa färg på läpparna. Väldigt fin. Den är lätt att applicera och håller helt okej. Jag har varit rätt torr om läpparna nu när jag använt den så den har blivit torr och något smulig på mina läppar, men med rätt förutsättningar så tror jag den håller bättre.
En mörklila kajalpenna blev det också. Den här har jag endast testat på handen i butiken men den är superkrämig så jag tror att den är lätt att sudda ut runt ögonen sen. Almost Midnight heter den.
Jag har rätt länge varit i behov av en ny pincett, och när jag såg att H&M hade nya och i olika "former" så slog jag till. De hade både straight, angled och pointed om jag minns rätt. Alltså den här raka som jag har på bilden, en vanlig sned och en spetsig. Väldigt bra faktiskt.
Och sist men inte minst blev det tre penslar också. En till globlinjen och två till applicering och uttoningar. Dock tror jag att den största i mitten är något stor till mina ögon så den kommer nog användas mest till highlight eller att forma sidorna av näsan. Har bara hunnit testa den längst ner till krämskuggan och det funkade alldeles utmärkt.
Publicerat i Livet