Dagarna går

Hallå mitt i natten. Här kommer lite allmänt babbel och tankar man får såhär om nätterna.
 
Jag vet inte hur jag ska hinna med allting som händer just nu. Våren är äntligen här och jag är mer taggad på sommaren än någonsin. Studenten är alldeles runt hörnet och jag vill bara se ett slut på skolan. Jag har åtta uppgifter som ska vara klara inom två veckor. Ska råplugga imorgon och resten av helgen tänkte jag. Sen måste jag definitivt ta tag i mitt rum och tvätta kläder. Pappa är borta i helgen och barnen är hos mamma så det är bara vi fyra äldsta tjejerna som är hemma. Älskar sådana helger. Kan chilla runt i pyjamas hela dagarna och äta när man vill utan att någon gnäller på en. Love it! 
 
I måndags var det det första studentfirandet för min del. Vi firade att det bara var trettio dagar kvar innan vi springer ut från kyrkan. Ganska seg kväll till en början tills jag och tre till bestämde oss för att åka till Mora och äta på Donken. Sagt och gjort, vi åkte dit, åt och åkte hem igen. Jag och Felicia åkte hem till mig för att sova då jag skulle till tandregleringen morgonen därpå. Så himla trött när vi skulle upp så visste inte vart jag skulle ta vägen. Men vi kom iväg och sen dess har jag haft brutalt ont i tänderna så har inte haft så stor lust att äta. Men, det eviga och uttjatade uttrycket "vill man vara fin så får man lida pin" stämmer ju ännu en gång. Så det är bara att hålla ut. 
 
De två senaste dagarna har jag träffat Mattias, vilket har varit himla mysigt. Vi ses ju så sällan så det var skönt att få spendera lite tid själva. Vi ska ses en sväng nästa helg också och helgen därpå åker jag, Felicia, Linnéa och Jonatan till Stockholm. Längtar ihjäl mig! Veckan som kommer efter den helgen sen börjar studentveckan. Kan inte beskriva hur taggad jag är. Är så overkligt också. Har iallafall fixat studentklänning nu och allting till balen vilket är en otroligt lättnad kan jag tala om. Så bara jag får klart plugget innan vi drar till Stockholm så är det bara festen kvar sen! 
 
Nu ska jag borsta tänderna och sen tror jag bestämt att det får bli läggdags. Hörs en annan dag!
 
Publicerat i Livet