Musiklista

En låt du kan hela texten till

Finders, Keepers - Miriam Bryant

En låt som påminner dig om en utekväll

Turn down for what - DJ snake, Lil Jon. Haha påminner om när jag, Felicia och Sofia var på Liljan i Borlänge en gång i vintras

En låt du kommer ihåg att dina föräldrar har lyssnat på

Curly Sue - Takida. Mamma spelade sönder denna låt så jag klarar inte av att höra varken låten eller Takida överhuvudtaget längre

En låt du gråtit till

The Climb - Miley Cyrus

En låt du aldrig kommer tröttna på

Happyland - Amanda Jenssen

En låt du gillade när du var liten

(Du är så) Yeah Yeah Wow Wow - Martin. Haha jag minns att jag hade ett band med bland annat den här låten och lyssnade på i min röda kassett freestyle. Älskade den!

En artist du gillade när du var liten

Britney Spears. Jag kunde alla danser till varje låt på en hel konsert vi hade inspelad på VHS. Brukade stå i vardagsrummet framför TVn och dansa. 

En svensk artist du gillar

Veronica Maggio. Men gillar även Norlie & KKV, Avicii, Amanda Jenssen och Zara Larsson

En svensk låt du gillar

Hey där - Byz. Kommer ihåg att jag lyssnade på den här låten med min bästa kompis i trean eller fyran och kämpade för att lära mig texten när de sjöng så snabbt. Vi lyssnade alltså på Flip Side remixen. Mycket bättre då faktiskt.

En låt du har ett starkt minne till

Sun is shining - Axwell^Ingrosso. Summerburst. Var så jäkla mäktigt när de avslutade med den här låten och de fortsatte spela bara "sun is shining and so are you". Folk fortsatte sjunga när vi var påväg ut. Åh. 

En av dina favoritlåtar

Take me to church - Hozier

En låt som gör dig taggad

Ramlar - Håkan Hellström. Behöver man säga något? Blir så pepp av den här låten alltså. Älskar den.

En låt du tycker passar bra på hemmafester

Hultsfredsfestivalen - Björn Rosenström

En låt du tycker passar bra på krogen

Secrets - Tïesto, KSHMR, Vassy

Ditt favoritband

Paramore eller Hardcore Superstar. 

En låt du gillar att träna till

I'm Not A Vampire - Falling In Reverse. Haha brukar lyssna på "arga" låtar när jag tränar. Blir bäst då.

En låt du gillar att sjunga till

Lips Are Movin - Meghan Trainor. Sjöng alltid den här i bilen när jag åkte mellan Grönklitt och Älvdalen i vintras. 

En låt du förknippar med sommaren

Hey Mama - David Guetta, Nicki Minaj. Lyssnade på den här jättemycket innan studenten.

En låt du förknippar med något roligt

One More Night - Maroon 5. Ett internskämt mellan mig och Felicia som jag tyvärr inte tänker tala om.

Publicerat i Livet