4th and 5th day in Hungary

Fjärde dagen i Ungern var helt klart varmast med cirka trettio grader. Då åkte vi till Gödöllö för att titta på palatset. Tyvärr fick man inte fotografera inomhus, men det var helt sjukt fint! 
Efteråt åkte vi till Budapest för att shoppa lite. Jag fick lov att köpa shorts eftersom jag, osmart som jag var, knappt tog med några sommarkläder. Sen gick jag och Felicia och åt en varsin frozen yoghurt innan det var dags att bege sig mot Szigetszentmiklòs igen. Där skulle hela gruppen nämligen bowla. Blev även lite mat och drinkar där som var det godaste jag smakat ungefär.
Fredagen bjöd också på helt sjukt varmt väder. Lägligt när vi skulle gå massor den dagen... 
Vi började med att titta i Gellért Cave Church som var en underjordisk kyrka innan vi skulle fortsätta upp för att titta på Liberty Statue. 
Utsikten var helt magisk!
När vi hade tittat klart var det dags att gå ner igen. Höll på att rinna bort för det var så varmt. Vi gick till ett köpcentrum för att fördriva tiden innan det var dags att gå till nästa grej på schemat.
Som var ett slags blindmuseum. Man kunde prova på att gå en bana med ögonbindel och blindkäpp eller att skriva sitt namn i blindskrift. Fast den huvudsakliga grejen vi gjorde var att gå med en guide in i ett heeeeelt kolsvart rum. Så man fick helt enkelt prova på hur det är att vara blind. Jag hatar mörker och fick lite panik i början och ville gå ut, men är glad att jag stannade för det var väldigt intressant. Det var olika möbler och sådant så man skulle gissa vad för slags rum man var i. Ett rum hade även massa statyer där man skulle känna var den föreställde, det var svårast. 
Efter att vi varit på museet gick vi tillbaks till köpcentret för att äta. Det blev kinamat och en varsin lyckokaka. Senare på kvällen åkte vi till en av ungrarna på fest och åt den fetaste pizzan jag någonsin ätit. Den var dubbel. Först som en vanlig botten med fyllning, och sen en till botten med ost uppepå liksom. Stor som en familjepizza var den också. SÅ GOD.