Three days

I början av veckan fick jag och Felicia ett sådant stort craving på semlor. Och eftersom allt nuförtiden ska börja så långt i förväg så finns det ju redan semlor i butikerna. (Syftar även på julmust och allt annat som kommer två månader innan jul t ex). Men i detta fall klagar jag inte eftersom vi kunde stilla våra begär genom att ta en tur till Ica och köpa. Jag måste dock erkänna att jag föredrar de som är fyllda med vanilj istället för mandelmassa.
Senare på kvällen tog vi en liten tripp till Mora för att hämta Minde som kom med bussen. Så värt att hon hänger i Älvdalen ett tag nu så vi kan ses mycket mer än vi gjort innan. 
I onsdags var jag ledig och tänkte ta tag i mitt rum som såg ut som något i klass med ett bombnedslag. Men med tanke på att jag var ledig så tog jag en rejäl sovmorgon först och gick inte upp förrän klockan ett, så därför hann jag aldrig klart med städningen innan dagen var slut. Har fortfarande rensning och sortering i byråar osv kvar - alltså det som är tråkigast och som tar längst tid.
Igår hade vi vinprovning där vi fick testa ett vitt vin, ett rosé och två röda viner. Jag som inte är någon vindrickare själv tycker väl inte att det är någon höjdare, men det är intressant och kul att lära sig. Vi hade även olika saker att äta under tiden vi smakade vinet för att se vad det gör för skillnad med livsmedel med olika smaker och strukturer.
 
Publicerat i Livet