Tomteland

I söndags skulle alla barn (utom Alex) följa madre till Tomteland. Jag hade bara varit där en gång tidigare när jag var plutteliten, så jag kom inte ihåg så mycket utav det. Tanken var iallafall att jag, Linnéa, Matilda och Lovisa skulle möta mamma och de små där eftersom de åkte från Orsa. Men, vi försov oss. Mamma ringde och väckte mig när de redan stod i entrén och skulle gå in. Alla hade ställt alarm men ingen hade vaknat haha. Så det var bara att dra på sig kläderna och åka. 
Det var så himla mysigt att gå runt där. Dock hade det nog varit mysigare om det hade varit snö och inte grått och regnigt. 
De hade något som hette Helgeland där vi gick rund bland annat.
Måste ju erkänna att vi större barn inte tyckte det var lika rolig som de små. När vi hade gått runt och tittat i alla hus så fanns det inte så mycket mer att göra än att titta på showerna och teatrarna. Men dessa var ju riktade till små barn så det var inget för oss. 
Jag, Linnéa, Matilda och Lovisa gick en "tomtestig" där det fanns figurer i skogen och frågor eller berättelser på träden. Vi hittade även moonfaces på marken som Matilda och Lovisa skulle härma haha.
 
Vi stod ut i drygt två timmar tror jag innan vi blev för hungriga för att stanna. Vi åt ju ingen frukost eftersom vi försov oss. Sen började det blåsa så mycket så vi åkte hem. En rolig visit trots att jag var dödstrött efter bara några timmars sömn den natten. 
Publicerat i Livet