2nd day in Hungary

Andra dagen i Ungern var väldigt lång, händelserik och turistig.
Vi började med att åka in till Budapest för att därefter åka sightseeing-båt på Donau.
När vi kom iland igen så gick vi förbi en rad med skor från människor som under andra världskriget blev skjutna ner i Donau. Hemskt.
Sen såg vi bland annat en buss som kunde åka på vatten. Inget man ser i Sverige direkt. Statyn föreställer en poet om jag minns rätt.
Därefter fortsatte vi till Parlamentet, men man fick bara se utsidan.
Lunchdags! Vi fick tid till att äta och kika i affärer. Jag och Amanda Hjort åt en varsin langos och det var ungefär det mest värda jag ätit på hela resan. Sen köpte jag lite grejer på Bershka, vilket förövrigt är bästa klädaffären ever. Hatar att det inte finns i Sverige.
Efter lunchen skulle vi kolla på någon kyrka. Ganska tråkigt och jag fick bara dåliga bilder där inne pga så mörkt. 
Jag åt även den dyraste och snålaste glassen också. Inte så värt.
Efter att vi sagt hejdå till hälften av gruppen så följde jag, Felicia, Amanda och Ronja med våra ungrare för att gå på bio. Vi skulle se Cinderella, och jag tyckte den var jättebra. Innan bion hann vi även äta frozen yoghurt och kika i ännu fler affärer. Påväg hem gick vi förbi ett museum vi skulle till dagen efter som lyste rött och glittrade. Syns dock ej så bra på bild men det var fint.
#1 / / Sofia Eklund:

åh va kul ni verkar ha de!

Svar: Ja det var väldigt kul, men också väldigt annorlunda :)
Amanda Johansson

#2 / / milina.blogg.se:

Åh aldrig varit där!

Svar: Åk! Finns mycket att se, och det mesta är väldigt billigt för oss :)
Amanda Johansson