Skaldjur

Förra veckan hade vi något slags skaldjurstema på maten vi gjorde i skolan.
Första dagen fick vi komponera ihop en röra med några utvalda råvaror som vi skulle lägga på en toast sen. Jag och Sofia var så orginella och gjorde toast skagen, för att det är typ guds gåva till mänskligheten. Så gott alltså.
Sen skulle vi prova att äta ostron. Har ni provat någon gång? Kan varit det värsta jag ätit. Det hann inte mer än komma in i min mun innan det var i soptunnan. Shit vad äckligt. Inte själva smaken kanske, men konsistensen var som en blöt, kall och sladdrig slemboll. Usch!
Nästa dag gjorde vi musselsoppa, sååå gott. Bara tre stycken i min klass som gillar det och jag fattar inte varför det inte är fler, så gott ju!
Sista dagen gjorde vi gratinerad hummer och krabb-bouchéer. Hummern var supergod men krabban var inte riktigt i min smak. 
 
Riktigt intressanta dagar faktiskt, dock försvann inte skaldjurslukten från köket förrän veckan efter, inte nice.
Publicerat i Livet