Två veckor i ett svep

Hallå vad tiden går fort! Saker händer hela tiden så jag hinner inte med. Redan två veckor sen sist jag bloggade. Men en liten resumé om vad som hänt sist kommer här.
I helgen för två veckor sen vankades den årliga älgfesten i Väsa bystuga där man äter mat, buggar och dricker brännvin tills man stupar. Skämt åsido, men jag var där främst med Minde och Felicia och åt så jag inte orkade röra på mig resten av kvällen. Sen åkte vi en sväng på byn i Oldsmobilen och spelade musik tills jag kände att kvällen var över för min del.
Jag, Linnéa och Matilda provade på boxning en onsdag och det var svårt, jobbigt och ont. Men roligt. 
Dagen efter så skulle jag och min klass ut och vandra och tälta. Det var jobbigt att gå, det var blött och jag frös så jäkla mycket på natten så sov bara några timmar. Sen hörde vi vargar yla också, det var läskigt. Men den mysiga kvällen i slogboden vid elden vägde upp allt jobbigt. 
Jag och Amanda!
I fredags fyllde Linnéa 17 år! Hon fick frukost på sängen och plankstek till middag. Sen åkte vi till Linda som också fyllde år och hade fest, sååå himla kul!
I söndags så hade vi kalas med släkten och åt tårta, cheesecake och marmorerade brownies. 
Sen brummade vi till Mora för att gå på bio och se Mockingjay, så bra!
Den här veckan har jag haft praktik på hotellet och trivs hur bra som helst! I onsdags jobbade jag kväll så då hann jag med en promenad och gofrukost innan jag började. Så fint nere vid älven i solskenet. Livet känns bra nu!
Publicerat i Livet