En lista mitt i natten

Vad ser du fram emot just nu?

Att få sova. Börjar bli trött med tanke på att klockan snart slår midnatt.

 

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?

Att jag sover alldeles för lite nu när jag bor i Orsa och pendlar till Älvdalen varenda jäkla dag. Måste gå upp megatidigt och lägger mig för sent nästan jämt..

Vad gör du när du är ledsen?

Går någonstans där jag är ensam och gråter tills det känns det bättre, eller om det inte gör det så rycker jag upp mig ändå. Annars går jag till Mattias så kan han trösta mig genom att säga bra saker.

 

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?

Åh, svår fråga! Men mjukisbyxor är ju sååå skönt. Eller pyjamasbyxor...

 

Vilket uttryck använder du lite för ofta?

Typ. Och så svär jag ofta.. Försöker dock att inte göra det men det är svårt.

 

Vem är den mest kända människa du talat med?

Hm.. Men Loreen kanske då, som jag fört mer än en konversation med åtminstone.

 

När skäms du?

När jag tittar på Mr. Bean. Tycker det är så himla pinsamt och jobbigt så kan inte titta på det för jag bli så obekväm. Eller när folk bara beter sig konstigt vid helt fel tillfällen. 

 

Vad har du funderat över på sistone?

Att skolan och allt tar kål på mig. Mina dagar ser exakt likadana ut och jag vet inte om jag orkar med det så länge till om det inte blir en förändring. En dag börjar med att jag går upp fem, åker till skolan klockan sex, är framme halv åtta, går i skolan från åtta till drygt tre, åker buss hem halv fyra, kommer hem runt halv fem, äter, kanske pluggar, duschar kanske, sover och sen börjar det om igen. Orkarinte.

 

Vad var det konstigaste som hände i helgen?

Jag såg musikvideon till låten The fox. Det var nog det konstigaste jag sett på länge. 

 

Vilken är din största skräck?

Smärta. Och tandläkaren. Och att prata inför folk.

 

Vilket är ditt största beroende?

Chailatte och närhet. Haha.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?

Vet att jag skulle hetat Tove i förnamn egentligen, men det blev mellannamn istället. Och skulle jag blivit en pojke så Victor eller Sebastian. 

 

Hur har din dag varit?

Ganska bra faktiskt. Började med sovmorgon <333333 Sen god frukost och sen har jag bara chillat. Kollade precis på Iron Man 3 och bara av att titta på honom gjorde hela min dag typ, såjävlasnygg, hihi..

Vad är den äckligaste mat du vet?

Ingen mat är äcklig, men korv och potatis äter jag helst inte. Är nog det tråkigaste och minst goda jag vet. Annars makrill eller surströmming. 

 

Vilken är din favoritfärg?

Rosa och lila tror jag. Och mörka färger som midnattsblå, vinröd och svart.

 

Prickigt, rutigt eller randigt?

Antingen prickigt eller randigt.. Svårt att välja faktiskt. Beror på vad det handlar om.

 

Vilken parfym använder du?

En jag fick av Mattias efter att han varit i Skottland som heter River Island London. Annars DKNY miniparfymer.

 

Vilken är din finaste klänning?

Min prickiga tror jag nog. Eller min svarta långklänning.

 

Hur många relationer har du haft i ditt liv?

Två. Men tycker nog egentligen inte att det första räknas. Det var ganska oseriöst och höll bara i ca fem veckor.

 

Hur var ditt första hångel?

Haha! Det var på Coz i Borlänge med en kille jag inte vet vem det var eller hur gammal han var eller nånting. Jag var iallafall fjorton och såg ut som en fjortis i korta jeansshorts och löshår. Fint.

Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila, vilken skulle du välja då och varför?

Alltså jag vet fakiskt inte. Men rött är ju tomater, jordgubbar, kött osv. Men nutella är brunt och kött kanske också är mer brunt än rött? Vet inte vad som hade varit mest värt faktiskt.. 

 

När grät du senast?

Förra fredagen för att jag var arg och besviken över en grej. 

 

Vad har du på dig?

Pyjamasbyxor, trosor, strumpor och min ego-t-shirt.

Vem sov du med senast?

Mattias, hihi

 

Blir du lätt svartsjuk?

Men jaaaaaa och det suger.

 

En person du tycker är snygg?

Åh, Robert Downey Jr. <3 Bryr mig inte ett skit om att han är fyrtioåtta år, fortfarande snygg.

 

Vad önskar du dig i julklapp?

En morgonrock (ni vet en såndär supermjuk och fluffig?!) och en stooor tekopp då min mystiskt försvann förut. Tror någon haft sönder den och inte vågat berättat... Fast också The Sims 3 och en systemkamera. 

Publicerat i Livet