Chailatte guide!

Det var någon som undrade ifall jag inte kunde lägga ut receptet på min hemgjorda chailatte, så jag tänkte why not? Så den kommer här!
Jag har ungefär världens mest simpla chailatterecept. Använder teet på bilden, ljus sirap och mjölk.
Jag brukar hälla i ungefär en tredjedel kokande vatten i ett glas eller en mugg. Låta tepåsen dra några minuter medans jag fixar mjölken. När jag tycker är teet är lagomt starkt tar jag ur tepåsen och häller i lite sirap, så sött som man vill ha. Jag tycker att sirapen tar fram smakerna från teet bättre.
Jag brukar vara så lat och hälla mjölk i en skål och köra i micron och sedan vispa tills det riktigt latteskum. Har ingen "riktig" lattevisp, men ju mindre visp, desto bättre skum blir det har jag fått för mig.
Sen är det bara att hälla på mjölken och pudra lite kanel på toppen. Klart! 
 
Har ni andra tips eller enkla recept på chailatte får ni gärna dela med er! Och berätta gärna ifall ni provar mitt recept. :)
Publicerat i Livet
#1 / / Rebeckah:

De blev sjuukt gott! Tack så mycke för receptet :D

Svar: Så lite så :D Kul att du gillade det!
Amanda Johansson

#2 / / frida:

Var på ett café idag och smakade chailatte för första gången, gudomligt gott, nu ska jag genast springa på affären och köpa te och sirap :D

Svar: Åh visst är det?! :D Ja gör det, såå värt!
Amanda Johansson