Årsdagen

Nu tänkte jag berätta om min och Mattias ettårsdag.

 

Först när jag vaknade så fick jag frukost på sängen innan vi gick in och fixade till oss lite.

 

Sen åkte vi in till Mora för att äta sushi. Jag äääälskar sushi och Mattias hade aldrig ätit det innan så det gjorde vi. Sen ville jag ha en glass också.

Efter det hade Mattias fixat en grej vi skulle göra som inte jag fick veta om. Så vi åkte till ett ställe i Mora som hette Åmåsängsgården och där skulle vi paddla kajak. Jag hade aldrig gjort det innan och det var jättebra väder så det var kul.

 

När vi hade paddlat i ungefär tre timmar åkte vi till Orsa igen, bytte kläder och for vidare till bowlingen för att äta.

 

Jag glömde ta kort på förrätten, men vi tog nachos med gräddfil och salsa och vitlöksbröd med tzatziki.

 

Sen tog jag Texas Pork som var fläskkarré med BBQ sås (den är så sjukt god!), majs, pommes och bea. Och jag kan helt ärligt säga att jag aldrig varit så himla mätt i hela mitt liv. Aldrig någonsin. Vi orkade knappt äta upp, så vi skippade desserten också.

Men sen gick vi en sväng på campingen och när vi inte var lika mätta längre så köpte vi glass.

 

När vi kom hem igen hade Johan och Sofia fixat i badrummet med chips, dricka, gurka och dipp som vi skulle ha när vi badade. Jättemysigt! Dock var jag fortfarande så mätt så jag orkade nästan inte äta någonting. 

Och sist, men inte minst så gav vi varandra en helkroppsmassage innan vi somnade.

 

En underbar dag med andra ord.

Publicerat i Livet